Anders Leander i MÖNSTERÅS

Direktlänk till inlägg 27 december 2015

Nina Drakfors: Säpo ringer och varnar mig för högerextrema krafter

Av Anders Leander - 27 december 2015 11:45



Nu minns jag en sak så där helt plötsligt. Vilket får mig att summera, att det största hotet mot vår demokrati, är vänsterextrema krafter tillsammans med en islamisering.



 

Nina Drakfors


Såklart vi ska se alla våldsbejakande extrema för de hot dessa är mot demokratin och vår säkerhet. Problemet som uppstår är vilka man från samhällets organisationer utpekar samt exkluderar från att vara våldsextrem.

 

Här tycker jag, att Socialdemokraterna med sin uppmaning, att bedriva politiska förföljelse är oerhört passivt våldsextrema. Folket hetsas utav statsministern, Stefan Löfven att politiskt förfölja Sverigedemokraterna. Det borde klassas som politiskt förföljelse samt extremism, på så sätt att denna förföljelse utsätter andra människor för fara.

 

Inte bara det, Socialdemokraterna avhumaniserar Sverigedemokraterna och på sådant sätt blir det lätt att bedriva en negativ förföljelse utan en tanke på om det är korrekt demokratiskt beteende.

 

Det jag vill dela med mig om, är en händelse som utspelade sig 2011. Jag trodde då fortfarande på, att Socialdemokraterna var ett parti värt att bevaras och stödjas. Den tiden är dock över nu, sedan min ögon och medvetande öppnades likt en kirurgisk operation.

 

När jag var aktiv inom socialdemokraterna, så gillade jag en sida på Facebook som var emot pedofiler. Jag lade även in information om en motion som jag skrivit i syfte att motverka sexuella övergrepp på barn ”Nollvision mot sexuella övergrepp på barn” som du kan läsa mer om här.

 

Där slutade inte historien, utan nu blev jag först uppringd av Expo som sa att tidningen ”Nationell idag” uppgett, att jag sökt stöd hos dem via en artikel på nätet, finns här. Expo erbjöd mig då, att jag kunde få dementera detta för att få upprätta min heder samt få påtala att detta var falskt. Vilket det faktiskt var. Här kan du läsa mer om det Expo skrev.

 

Jag hade aldrig haft kontakt med högerextrema krafter, mer än gillat en sida på Facebook som tydligen skulle vara skapad av en känd högerextrem person, enligt Expo.

 

Jag hade dock ingen aning om detta när jag gillade sidan då jag utgick ifrån vårt gemensamma engagemang, att minska sexuella övergrepp på barn. Har inte än idag trots att jag är aktiv inom Sverigedemokraterna, mött dess mörka högerextrema krafter.

 

Efter att Expo uppmärksammat händelsen så ringer Socialdemokraternas ombudsman från distriktet upp mig ”Sigge” och säger att Säpo söker mig. Jag ringer Säpo som ber mig vara försiktig nu när jag uppmärksammats av högerextrema krafter. Jag minns inte om det var exakt så hon sa men högerextrema krafter handlade det om och att jag skulle vara försiktig.

 

Hon från Säpo menade på, att det brukar bli så att högerextrema krafter kommer igång, när man uppmärksammas på detta viset som jag gjort i tidningen Nationell. Vet inte om hon syftade på, att jag var Socialdemokrat och hade på det sättet ett större hot över mig.

 

Det råder oklarheter om det, då jag på den tiden fortfarande inte upptäckt, att det råder en mörkläggning inom media och bland politiker. Så jag ställde inte några direkta kritiska frågor.

Men hur blev det då med denna hotrisk. Ingenting, absolut ingenting hände.

 

Sen slog det mig. Sedan jag började att vara aktiv Sverigedemokrat det är då allt började med att bli politiskt förföljd och smutskastas. Aldrig jag blev smutskastad eller förföljd för mina åsikter när jag var Socialdemokraterna. Det får mig att börja undra vad Säpo prioriterar.

 

Från den dagen jag beslutade mig för att berätta öppet, att jag delar Sverigedemokraternas politik och kommer bli aktiv, så har jag fått ta emot sms, PM via Facebook (otaliga), anmälningar till mitt jobb och så kallade vänner som blivit galna på mig då de inte kan acceptera mitt beslut eller ställningstagande.

 

Mina dåvarande vänner från Socialdemokraterna har de flesta vänt ryggen och pratar inte längre med mig. I denna politiska förföljelse så har det varit allt från att i tid och otid kalla mig rasist, nazist samt fascist men även könsord och andra nedsättande ord för att misskreditera mig som människa och person.

 

Har även blivit kallad för den kvinnliga Darth Vader av en kollega. I Sverige idag, är inte det största hotet från högerextrema krafte, utan de största hotet mot vår demokrati är från vänsterextrema krafter.

 

Idag 24 september i Skövde, ska det vara en föreläsning om våldsbejakande extremism då detta tydligen breder ut sig, läs mer här.

 

Det måste bli ett slut på detta hot mot våra demokratiska rättigheter, så som att få ha fri åsiktsbildning och bedriva opinion. Men även att man utan risk för repressalier måste få kunna använda sin yttrandefrihet. Vi inom Sverigedemokraterna är ju inte extrema på nått sätt. Vi älskar vårt land och vill att det ska bevaras så som vi har byggt upp det.

 

Jag är stolt att vara svensk med de värderingar som vi byggt vårt samhälle starkt på. När man ser risker emot samhällets trygghet, jämlikhet och gemenskap är det konstigt om man reagerar då?

 

 

 

Källa:     ninadrakefors 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders Leander - 2 oktober 2022 20:24


Är Europas folk på väg att revoltera mot EU-kolossen?   EU-kommissionens ordförande Ursula von der Leyen hotade med hårda åtgärder mot Italien långt innan valdagen, baserat på opinionsundersökningar vars prognoser inte föll henne i smaken. Bry...

Av Anders Leander - 2 oktober 2022 19:30

Majoriteten av britterna vill att Liz Truss avgår – omröstning Över en tredjedel av de tillfrågade moderaterna vill också att statsministern slutar.         Mer än hälften av britterna vill att premiärminister Liz Truss avgår, visa...

Av Anders Leander - 1 oktober 2022 18:00

  Attacken riktade sig mot bilar som försökte ta sig in i en ryskkontrollerad del av Zaporozhyeregionen, enligt den lokala administrationen.   Minst 24 människor dödades och 36 skadades när ukrainska styrkor slog till mot en flyktingkonvoj på f...

Av Anders Leander - 28 april 2022 19:30


Konflikten eskalerar nu på bägge sidor. Rysslands utrikesminister Sergej Lavrov varnar för ett tredje världskrig.           Det är ”helt legitimt” för Ukraina att identifiera mål i Ryssland att attackera. Det säger Storbr...

Av Anders Leander - 22 april 2022 16:30


Ryssland hotar att använda kärnvapen mot Sverige och Finland om de går med i NATO.   Ryssland varnar för att Finland och Sverige går med i Nato det skulle innebära nya utplaceringar av kärnvapen till Östersjöområdet.   Varningen kom i ett ...

Presentation


Anders Leander i Mönsterås

INFO OM BLOGGEN

Detta är en Nationalistisk blogg och inget annat, oavsett vad tidningar och media skriver "en blogg som återskapar artiklar som media och tidningar inte vill att du ska läsa"
scriptkoder.com

Translate blogg

Här kan du fråga mig

69 besvarade frågor

Skicka ett email till mig!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Sök på Google

Läsvärda Bloggar

Kommentera eller fråga mig!

Skriv gärna på kommentarsfältet eller ställ en fråga till mig...
scriptkoder.com

Sök i bloggen

Inlägg

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

MediaCreeper

MediaCreeper

Creeper

Creeper

Bidrag till bloggen

Alla bidrag är välkommna, stora som små, så att bloggen kan hållas igång!

Swisha till:  0730708892

SWEXIT

           SVERIGE UT UR EU 

Nej till NATO

    


Ovido - Quiz & Flashcards