Anders Leander i MÖNSTERÅS

Alla inlägg den 6 december 2015

Av Anders Leander - 6 december 2015 11:00



Välbetänkt och motbjudande kommentarer, svarar guvernören i Virginia. Ordförande vid Liberty University i Virginia i USA, Jerry Falwell Jr uppmuntrar studenter vid universitetet för att gå med vapen på skolgårdar, i syfte att "stoppa eventuella muslimer och deras attacker.

 

 

 

Motbjudande KOMMENTARER: Jerry Falwell Junior, vd på Liberty University i Virginia, ber sina elever att ordna med tillstånd för att bära dolda vapen för att stoppa terroristerna. Guvernören i Virginia kallade anmärkningen motbjudande. Foto: Mark Wilson / Getty Images / AFP

 


Uttalandena kom under ett tal till universitetsstudenter i efterdyningarna av massakern i San Bernardino i Kalifornien tidigare i veckan. Syed Rizwan Farooq (28) och hans fru Tashfeen Malik (27) var utrustad med två gevär, två halvautomatiska vapen och sköt 1600  skott när de dödade 14 personer i Kalifornien på onsdagen. 21 personer skadades. 

 

Det är fantastiskt att höra när ordföranden säger att svaret på incidenter som denna är fler vapenkontroll. Om några av offren hade vad jag har i min bakficka just nu, sade Falwell Jr. till studenter, med en tydlig antydan till ett dolt vapen. 

 

Låt oss lära dem en läxa, videon som visades för eleverna gjorde att det utbröt fullt av applåder i svar på uppmaningen. Är det olagligt att dra ut den? Jag vet inte, fortsatte han och skrattade. Jag har alltid känt att om flera personer hade tillstånd att bära vapen, så skulle vi kunna sätta stopp för dessa muslimer innan de utför något dåd, sade han vidare till högljudda applåder.

 

Dessutom bad han studenterna att skaffa tillstånd för att bära dolda vapen i skolan. Låt oss lära dem en läxa om de någonsin dyker upp här, sa Falwell Jr. till studenter.


Med hänvisning till extremister, så har uttalandet fått stor uppmärksamhet i de amerikanska medierna, och Falwell har därefter sagt att han inte talade om muslimer i allmänhet. Jag syftade på muslimer som utförde attackerna i Paris och Kalifornien, skriver han på Twitter.

 

Falwell beklagar fortfarande inte sitt kontroversiella tal, men betonar att han syftade på islamistiska extremister.- Det är det enda jag hade sett till att klargöra. Om jag höll ett tal igen, skulle jag ha sagt precis samma sak igen, sade han till Washington Post.

 

Guvernören i Virginia, Terry McAuliffe sa att Falwell Jr. uttalande var motbjudande. Mitt jobb som Virginias Guvenör är att Virginia kommer att vara en öppen och välkomnande stat, och samtidigt säker för alla våra medborgare.

 

De ogenomtänkta och motbjudande kommentarer Falwell uttalat motsätter både de viktigaste målen, sade han via en talesman för Washington Post. De av oss som sitter i ledande positioner i regeringen eller i utbildning, måste vara noga med att komma ihåg de enorma skador som kan bli följden av sådana uttalanden, sade han vidare.

 

Gick till krig mot TeletubbiesLiberty University, som är en kristen evangelisk skola i Lynchburg, Virginia, har ett rykte om att vara en konservativ skola. Det kontroversiella talet är bara en av många kontroversiella uttalanden från familjen Falwell.




Källa:     dagbladet.no




Presentation


Anders Leander i Mönsterås

INFO OM BLOGGEN

Detta är en Nationalistisk blogg och inget annat, oavsett vad tidningar och media skriver "en blogg som återskapar artiklar som media och tidningar inte vill att du ska läsa"
scriptkoder.com

Translate blogg

Här kan du fråga mig

69 besvarade frågor

Skicka ett email till mig!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Sök på Google

Läsvärda Bloggar

Kommentera eller fråga mig!

Skriv gärna på kommentarsfältet eller ställ en fråga till mig...
scriptkoder.com

Sök i bloggen

Inlägg

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

MediaCreeper

MediaCreeper

Creeper

Creeper

Bidrag till bloggen

Alla bidrag är välkommna, stora som små, så att bloggen kan hållas igång!

Swisha till:  0730708892

SWEXIT

           SVERIGE UT UR EU 

Nej till NATO

    


Skapa flashcards