Anders Leander i MÖNSTERÅS

Direktlänk till inlägg 10 februari 2015

Polisman: MiljöPartiet är en terroristorganisation

Av Anders Leander - 10 februari 2015 19:45



Tommy Lindh, presstalesman för Värmlandspolisen, kallar på sin Facebooksida Miljöpartiet för en "terroristorganisation".

 

– Det är väldigt anmärkningsvärda uttalanden, säger Anders Wallner, partisekreterare för MP.

– Det slår mot hans roll som talesperson för polisen, säger Mats Nylén, kommunikationschef för polisen i region Bergslagen.

 

 

 


Värmlandspolisens Tommy Lindh har hamnat i kraftigt blåsväder efter att ha uttryckt sin syn på MP:s vargpolitik på Facebook.


Tommy Lindh skriver, enligt Värmlands Folkblad:


"Jag tittade på Åsa Romsås på tv innan jag gick och lade mig i går kväll. Det gynnade ju inte nattsömnen. Den är inte riktigt riktig och hon företräder inget politiskt parti, utan en terroristorganisation i den bemärkelsen att man terroriserar folket utanför stan med nya utredningar.", skriver Lindh om Åsa Romson, klimat- och miljöminister, vice statsminister, samt språkrör för Miljöpartiet.


"Skapat uppmärksamhet"


Mats Nylén, kommunikationschef för polisen i region Bergslagen:


– Det är uppenbart att det har skapat uppmärksamhet och att det slår mot hans roll som talesperson för polisen i region Bergslagen. Det är en uppmärksamhet som ingen av oss inom polisen har önskat.

 


Är det lämpligt att en presstalesman för polisen uttrycker sig så här?

 

– Vi får komma ihåg att han har skrivit på sin privata Facebooksida och som privatperson har ju även en polisanställd rättigheter enligt grundlagen att framföra politiska åsikter. Det där måste vi hålla isär. Samtidigt är det ju det där som gör att du ringer och frågar om det här. Men jag själv skulle inte ha uttryckt mig på det där sättet, säger Mats Nylén.

 


Jesper Johansson, språkrör för MP i Värmland, reagerar kraftigt mot vad Tommy Lindh skriver på Facebook.

 


– Det är ju helt befängt. Han kallar oss för en terroristorganisation. Det är en konstig användning av ordet terrorist, säger Jesper Johansson.


"Skadligt"


Särskilt allvarligt är det att en polis uttrycker sig så här grovt, menar Johansson.


– Jag förväntar mig nog mer av anställda inom polismyndigheten. Jag tycker att det är tråkigt med den tonen i samtalet. Jag är väldigt van och positiv till att det kommer kritik och att folk är missnöjda. Men att komma med den här typen av uttalanden och benämningar är skadligt för samtalet i samhället och för debattklimatet.

 


Anders Wallner är partisekreterare för Miljöpartiet.


– Jag kan väl säga att det är väldigt anmärkningsvärda uttalanden. Jag förväntar mig att polisen hanterar det här på ett korrekt sätt, säger Anders Wallner.

 


Hur känns det som ledande miljöpartist att ert parti kallas för terroristorganisation – av en polis?

 


– Det är förstås väldigt märkligt med den här typen av uttalanden. Det är väldigt anmärkningsvärt, säger Wallner.

 


Hur kommer ni följa upp detta?

 


– Vi har inte haft kontakt med polisen om det här än. Men jag kommer följa upp hur de går vidare med detta, säger Anders Wallner.


Ministern och MP:s språkrör Åsa Romson avböjer att kommentera Tommy Lindhs verbala påhopp på partiet.

 


– Åsa Romson vill inte uttala sig om den här typen av personangrepp. Vi nöjer oss med den kommentar som Anders Wallner har gett om detta, säger Helena Hellström Gefwert, pressekreterare hos Åsa Romson.


Kräver en ursäkt


Från Miljöpartiets ungdomsförbund kräver man nu en ursäkt från polismannen i fråga:


– Det är en helt bisarr jämförelse. Det verkar extra konstigt eftersom det är en polis som säger det, säger Lorentz Tovatt, språkrör för Grön Ungdom.

 


Borde polisen be om ursäkt?

 


– Inte myndigheten men den personen som skrev detta borde be om ursäkt tycker jag. Det är väl i affekt gällande vargfrågan, men det är en väldigt märklig inställning att ha till politiken. Det är konstigt, säger Lorentz Tovatt.

 

 

Källa:  GT

 

 

Jag håller med Polismannen Tommy Lindh, MiljöPartiet är extrema och bör beskrivas som en terroristorganisation. MP är fara för Sveriges Rike och säkerhet samt för den svenska befolkningen.

 

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders Leander - 2 oktober 2022 20:24


Är Europas folk på väg att revoltera mot EU-kolossen?   EU-kommissionens ordförande Ursula von der Leyen hotade med hårda åtgärder mot Italien långt innan valdagen, baserat på opinionsundersökningar vars prognoser inte föll henne i smaken. Bry...

Av Anders Leander - 2 oktober 2022 19:30

Majoriteten av britterna vill att Liz Truss avgår – omröstning Över en tredjedel av de tillfrågade moderaterna vill också att statsministern slutar.         Mer än hälften av britterna vill att premiärminister Liz Truss avgår, visa...

Av Anders Leander - 1 oktober 2022 18:00

  Attacken riktade sig mot bilar som försökte ta sig in i en ryskkontrollerad del av Zaporozhyeregionen, enligt den lokala administrationen.   Minst 24 människor dödades och 36 skadades när ukrainska styrkor slog till mot en flyktingkonvoj på f...

Av Anders Leander - 28 april 2022 19:30


Konflikten eskalerar nu på bägge sidor. Rysslands utrikesminister Sergej Lavrov varnar för ett tredje världskrig.           Det är ”helt legitimt” för Ukraina att identifiera mål i Ryssland att attackera. Det säger Storbr...

Av Anders Leander - 22 april 2022 16:30


Ryssland hotar att använda kärnvapen mot Sverige och Finland om de går med i NATO.   Ryssland varnar för att Finland och Sverige går med i Nato det skulle innebära nya utplaceringar av kärnvapen till Östersjöområdet.   Varningen kom i ett ...

Presentation


Anders Leander i Mönsterås

INFO OM BLOGGEN

Detta är en Nationalistisk blogg och inget annat, oavsett vad tidningar och media skriver "en blogg som återskapar artiklar som media och tidningar inte vill att du ska läsa"
scriptkoder.com

Translate blogg

Här kan du fråga mig

69 besvarade frågor

Skicka ett email till mig!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök på Google

Läsvärda Bloggar

Kommentera eller fråga mig!

Skriv gärna på kommentarsfältet eller ställ en fråga till mig...
scriptkoder.com

Sök i bloggen

Inlägg

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

MediaCreeper

MediaCreeper

Creeper

Creeper

Bidrag till bloggen

Alla bidrag är välkommna, stora som små, så att bloggen kan hållas igång!

Swisha till:  0730708892

SWEXIT

           SVERIGE UT UR EU 

Nej till NATO

    


Ovido - Quiz & Flashcards