Anders Leander i MÖNSTERÅS

Direktlänk till inlägg 17 april 2014

Trolljägarna Har En Poltiskt Agenda

Av Anders Leander - 17 april 2014 07:00

Jag har sett dom två första avsnitten av Trolljägarna. Folk som skriver elaka saker på nätet spåras upp och konfronteras av EXPO-medarbetaren Robert Aschberg. Ganska tråkigt faktiskt. Simpla, korkade uttalanden utgör ”brottet”.

 

 

 

Robban kallar sina offer för ”fega råttor”. Hur modig är han själv? En priviligierad, politiskt korrekt mångmiljonär, som backas upp av media och hela etablissemanget. Låter som en ”feg råtta”. Invandringskritiker riskerar däremot jobb, hot och överfall om dom går ut med eget namn. Något invandringsförespråkarna inte behöver oroa sig för.

Aschberg är en uttalad SD-hatare och ansvarig utgivare för EXPO. Nu har TV3 gett honom chansen att jaga sina politiska motståndare. 

 

Programmets ide´ tycks vara att tysta anonyma invandringskritiker så här inför valet. Man jagar invandringskritiker och för syns skull även opolitiska. Ingen skall känna sig säker! Naturligtvis lyckas dom inte!

 

För att citera twittraren @gargameln : Mördare,Våldtäktsmän ska pixlas och skyddas. Folk som skriver anonymt på nätet ska hängas ut i tv program. Logik ?

 

I första programmet konfronteras två invandringskritiker och en opolitisk person. Två SD-hatande journalistkolleger var ”offer”. Den ena journalisten är den inkvoteterade hycklaren Kawa Zolfagari som skriver att ”man skall  skjuta alla rasister”. Är det konstigt att ett sånt svin hotas? Att han får smaka på sin egen medicin? Antingen gör Aschberg ingen research, eller så accepterar han vänsterhatet! Skillnaden är bara att äcklet Zolfagary skriver i eget namn, för han riskerar inte jobbet och backas upp av hela PK-etablissemanget.

 

 


Zolfagary har även önskat livet ur journalisten Per Gudmundson som granskat militanta islamister. Du får fan skärpa dig Aschberg! Du suger för helvete!

 

Alla som är kritiska till Sveriges extreminvandring av muslimer klassas som ”rasister” av denna dummerJöns. Varför vill han ha hit muslimerna han flydde ifrån??? Åsna!

 

Inga vänstertroll har hittills konfronterats, trots att dom är kända för sina dödshot etc på t ex Twitter. Men f d (?) kommunisten Aschberg är knappast intresserad av att hänga ut kompisarna på yttersta vänsterkanten!

 

Det politiska budskapet så här långt är att den som ger sig på feminister och invandringsförespråkare riskerar att hängas ut. När t o m en sansad man som Jan Milld spekulerar i om han blir konfronterad, så inser man att budskapet nått fram. Men vänstertroll kan ta det lugnt. En av Sveriges värsta näthatare är Aftonbladets Åsa Linderborg, som Aschberg lär förvandla till ett självömkande offer. Det framgår av reklamen. Att sprida hat i eget namn är OK, men inte att göra det anonymt.

 

I andra  avsnittet ömmas det för bloggaren @Sinoes alias Fanny Åström. Hennes blogg heter ”kom i kontakt med ditt inre hat, den orakade rabiata rabiesfeministen”. En medvetet provokativ titel. Hon är alltså ute efter att provocera och lyckas i sitt uppsåt. Men då var det inte så kul längre!

Jag måste säga att jag tar avstånd från alla vidriga och dödsönskande kommentarer! Varför inte uttrycka sig som ”Jag rekommenderar Gestapo å det varmaste”?

 

Själv bryr jag mig inte i henne, egentligen. Tar bara upp henne för hon var med i programmet. Hon verkar vara ett  måttligt begåvat ”mentalcase”, förmodligen med ett mörkt förflutet. Har svårt att bli upphetsad av såna.

Men intressant är att hon förutom manshatare  är våldsförespråkare och motståndare till parlamentarism.

manshatethttp://t.co/ADjV2rOL7r

 

Ogillar parlamentarism: ”Jag vänder mig emot parlamentarism som samhällsystem” : http://t.co/zB97hVBe9F

politiskt våldhttp://t.co/7bPm7G19dC

 

Vilket är värst? Att hata män, ta avstånd från parlamentarismen och förespråka våld mot politiska motståndare eller att djupt kränka den som gör så? Hon är farligare än ”trollen”. Att med vårdat språk förespråka antidemokrati, politiskt våld och manshat är mycket farligare än verbala personangrepp!

 

Hon får räkna med att folk blir skitförbannade, vilket även tycks vara målsättningen. Däremot tycker jag kritikerna borde uttrycka sig sakligt! Men alla har inte språket. Då är det lätt att uttrycka sig vidrigt. Andra är bara jävligt elaka! Men det framgår inte om de vidriga kommentarerna var enstaka undantag (och resten sakliga) . Man får väl anta att kommentarerna inte var undantag.  Annars är det skrämmande!

 

Ett flertal av ”offren” är själva näthatare. Vi måste alltså granska vilka det är som hatas! Är dom själv hatare så kan dom få det! Vem fan bryr sig?

 

Det framgår heller inte i vilket sammanhang kommentarerna fällts, om det t ex var en reaktion på ett vidrigt inlägg eller en reaktion på en vidrig kommentar. Det får vi inte veta.

Jag har själv uttryckt mig illa mot folk, särskilt på twitter. Då har jag kallat folk för ”idiot” och svurit, blandat med saklig kritik. Skäms nästan alltid efteråt! Men jag har blivit mycket bättre. Ofta har jag bett om ursäkt. Ber inte om ursäkt till såna som inte intresserar sig för en saklig debatt, utan är fastlåsta i sin agenda.

 

Till saken hör att jag fått flera indirekta mordhot från islamister här på bloggen. Men de är förstås sällsynta undantag. Något för Robban att hugga tag i? Om viljan fanns.

Intressant är att invandringsförespråkare och fulmedia fruktar saklig kritik mer än allt annat! Det gör dom svarslösa. Osakliga angrepp ”bekräftar” att dom har rätt. Jag blockas systematiskt från alla tidningar och vänsterbloggar. Sen har vi invandringsförespråkare på twitter: dom är livrädda för saklig kritik! Otaliga har blockat mig, efter helt sakliga kommentarer. Jag bryr mig inte. Brydde jag mig, skulle jag ägna mig åt självcensur. Vi kan bara framhärda med vår kritik. Dom som blockar, dom blockar, gömmer sig som fega råttor och ”debatterar” med likasinnade. En sorglig tillvaro.

 

Våra motståndare  är inte intresserade av saklig kritik, med få undantag!

En gång sågade jag (sakligt) en person, så han deklarerade att han tänkte stänga sin blogg. Då skyndade jag mig att be om ursäkt och berömma, vilket uppskattades och bloggen överlevde. Jag vill inte knäcka någon. Det ÄR omoraliskt att utnyttja anonymiteten till att få ett överläge. Jag försöker alltid följa min höga :) moraliska kompass.

Jag försöker följa principen att uttrycka mig på ett sätt jag kan stå för IRL. Lyckas dock inte alltid. För att kunna skriva vettigt måste jag vara i balans med mig själv, det är jag inte om jag ägnar mig åt kränkningar.

 Det Fina Hatet

 

 

Källa & Länk:  klartexten.wordpress.com

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders Leander - 2 oktober 2022 20:24


Är Europas folk på väg att revoltera mot EU-kolossen?   EU-kommissionens ordförande Ursula von der Leyen hotade med hårda åtgärder mot Italien långt innan valdagen, baserat på opinionsundersökningar vars prognoser inte föll henne i smaken. Bry...

Av Anders Leander - 2 oktober 2022 19:30

Majoriteten av britterna vill att Liz Truss avgår – omröstning Över en tredjedel av de tillfrågade moderaterna vill också att statsministern slutar.         Mer än hälften av britterna vill att premiärminister Liz Truss avgår, visa...

Av Anders Leander - 1 oktober 2022 18:00

  Attacken riktade sig mot bilar som försökte ta sig in i en ryskkontrollerad del av Zaporozhyeregionen, enligt den lokala administrationen.   Minst 24 människor dödades och 36 skadades när ukrainska styrkor slog till mot en flyktingkonvoj på f...

Av Anders Leander - 28 april 2022 19:30


Konflikten eskalerar nu på bägge sidor. Rysslands utrikesminister Sergej Lavrov varnar för ett tredje världskrig.           Det är ”helt legitimt” för Ukraina att identifiera mål i Ryssland att attackera. Det säger Storbr...

Av Anders Leander - 22 april 2022 16:30


Ryssland hotar att använda kärnvapen mot Sverige och Finland om de går med i NATO.   Ryssland varnar för att Finland och Sverige går med i Nato det skulle innebära nya utplaceringar av kärnvapen till Östersjöområdet.   Varningen kom i ett ...

Presentation


Anders Leander i Mönsterås

INFO OM BLOGGEN

Detta är en Nationalistisk blogg och inget annat, oavsett vad tidningar och media skriver "en blogg som återskapar artiklar som media och tidningar inte vill att du ska läsa"
scriptkoder.com

Translate blogg

Här kan du fråga mig

69 besvarade frågor

Skicka ett email till mig!

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29
30
<<< April 2014 >>>

Sök på Google

Läsvärda Bloggar

Kommentera eller fråga mig!

Skriv gärna på kommentarsfältet eller ställ en fråga till mig...
scriptkoder.com

Sök i bloggen

Inlägg

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

MediaCreeper

MediaCreeper

Creeper

Creeper

Bidrag till bloggen

Alla bidrag är välkommna, stora som små, så att bloggen kan hållas igång!

Swisha till:  0730708892

SWEXIT

           SVERIGE UT UR EU 

Nej till NATO

    


Skapa flashcards