Anders Leander i MÖNSTERÅS

Direktlänk till inlägg 28 juli 2015

Andersson: Sverige har en enorm skuldsättning och saknar i princip allt!

Av Anders Leander - 28 juli 2015 09:30



En bra sammanfattning av tillståndet i Sverige!


 

"Jag tillbringar timtals varje dag framför min dator. Jag läser allt jag kan komma över om politik, ekonomi, strategiska förändringar, militära hot osv. Det här har jag gjort under nu 20 år. I början i mindre skala men de senaste 10 åren dagligen och många timmar om dagen.


Jag förutsåg den ekonomiska kraschen 2008 och gick själv ur innan den hände. Har därefter varnat för att något stort ska hända och haft fel hela tiden. Man har från banker och politiska sidan lyckats skjuta problematiken framför sig till nu men jag tror att vi nu står inför vägs ände."


  


BANKERNA SKÄR GULD MED TÄLJKNIV! Christian Clausen, Nordea, Annika Falkengren, SEB, och Michael Wolf, Swedbank träffas på Bankföreningens årsmöte i november förra året.
Bild: Lars Pehrson/SvD/TT



 "Det som skrivs på nätet är mycket är tok, annat är lögn och propaganda men det finns personer man lär sig lyssna på där och efter ett antal år visar det sig vilka som givit de rätta uppgifterna.

 

SVERIGES STATSSKULD


 

För fyra år sedan varnade en ekonom som bor i Asien men är av Schweiziskt ursprung för att de amerikanska börserna kan gå mot de nivåer de befinner sig på nu. Han sa att de (FED) kommer att aggressivt utnyttja sin förmåga att skapa pengar ur tomma intet och att genomföra sina kvantitativa lättnader. Det finns en annan en amerikansk skribent, en pastor som har personlig förbindelse med en icke namngiven verklig höjdare i toppen av den amerikanska hierarkin som ger honom information.

 

Det finns många fler men det här är bara två av de jag litar på som informatörer via nätet. En av de viktigaste uppgifterna just nu och som inte inträffat är guldets värde och var guldet egentligen finns. Detta kan vara en av de viktigaste punkterna. En annan mycket viktig indikator är ett sjöfartsindex som kallas Baltindex (BDI). BDI visar på tillståndet för torrlastfartygens intjäningsförmåga, och det har nu under mycket lång tid legat i botten. Det indikerar låg ekonomisk aktivitet.

 

Vad jag vill framföra är att de finns nu så många varningar om att något enormt kommer att ske denna höst. Vad som sker ingen aning men att vi bör ta det här på största allvar. Den tidsram man varnar för gäller september till oktober men i förlängningen fram till och med december 2015.

 

Personligen är jag idag helt övertygad (haft fel förr) om att det kommer att ske något som ingen av oss kan fatta vidden av. Vårt samhällssystem risker att haverera tillsammans med hela västvärlden. Vad som händer i övriga Världen ligger utom min nivå men det kan nog förutsättas att om det mycket svåra scenariot inträffar för oss så drabbar det alla och hela planeten. Det kan vara krig eller vad som helst som inträffar.

 

Ett land som vårt som idag saknar ett fungerande militärt försvar, vi saknar ett civilförsvar, vi har inga förråd, vi saknar ett ledarskap då de nuvarande inte har den kompetens eller förmåga som behövs dagligen – hur ser det då ut i ett mycket allvarligt läge. Vårt land är idag splittrat, och i landet finns stora grupper av människor som man kan ifrågasätta lojaliteten hos i ett krisläge. Polis och hemvärn är underdimensionerat och har inga möjligheter att kontrollera ett land ett folk.

 

Vi saknar dessutom försörjningsförmåga både på kort som längre sikt för minst halva befolkningen. Hur försörja ett land om import omöjliggörs. Skulle vi dessutom få en eller flera svåra vintrar vilket brukar följas åt när krig och politisk oro gäller då finns det problem som vida överstiger vår nuvarande politiska lednings kompetensnivå.

 

Något få vill skriva om och som ingen vill beröra är landets det vill säga vårt folks enorma skuldsättning. Över 3000 miljarder har Sveriges befolkning lånat för att leva som de nu gör. Sedan tillkommer skulderna för staten, företagen och alla de lokala myndigheter som Landsting och Kommuner. Vår guldreserv ligger i ett valv i New York, och troligen är detta guld uthyrt av New York Federal Reserv system till spekulanter vilket gör att i ett akut läge så har vi inget guld.

 

Tyskland som vill ta hem sitt guld får vänta i minst fem år till innan de ska få det som de äger. Guldet är borta så är det bara. Vårt land liksom många fler har nu minusränta vilket är en klar indikator på ett tillstånd som är allvarligt. Man är från myndigheter inom som utom landet på väg att tappa kontrollen över ekonomin.

 

På grund av min erfarenhet och mina studier vill jag härmed på absolut fullt allvar varna alla jag känner för vad som komma kan. Om jag har fel då gör det inget det är bara jag som varit för känslig och pessimistisk. Men om jag och alla andra som varnar har rätt då finns ännu tid att göra mycket. Vi har minusränta och det ser ut som om man måste sänka den ytterligare.

 

En av de lyckliga omständigheter som finns på vår sida är att vi kan få vårt lands befolkning till övervägande del att ställa sig bakom ett samlande namn och det är vår Kung och Kungahuset.

 

Sverige behöver mobilisera våra resurser inför det hot som kommer allt närmare. Har jag fel på tidpunkt så kommer den bara senare för det elände som är på väg är ostoppbart. Vi sitter fast i skiten tillsammans med hela Västvärlden och det beror till stor del på ett uselt ledarskap."

 

Andersson



Källa & Länk:   Parnassen




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders Leander - 2 oktober 2022 20:24


Är Europas folk på väg att revoltera mot EU-kolossen?   EU-kommissionens ordförande Ursula von der Leyen hotade med hårda åtgärder mot Italien långt innan valdagen, baserat på opinionsundersökningar vars prognoser inte föll henne i smaken. Bry...

Av Anders Leander - 2 oktober 2022 19:30

Majoriteten av britterna vill att Liz Truss avgår – omröstning Över en tredjedel av de tillfrågade moderaterna vill också att statsministern slutar.         Mer än hälften av britterna vill att premiärminister Liz Truss avgår, visa...

Av Anders Leander - 1 oktober 2022 18:00

  Attacken riktade sig mot bilar som försökte ta sig in i en ryskkontrollerad del av Zaporozhyeregionen, enligt den lokala administrationen.   Minst 24 människor dödades och 36 skadades när ukrainska styrkor slog till mot en flyktingkonvoj på f...

Av Anders Leander - 28 april 2022 19:30


Konflikten eskalerar nu på bägge sidor. Rysslands utrikesminister Sergej Lavrov varnar för ett tredje världskrig.           Det är ”helt legitimt” för Ukraina att identifiera mål i Ryssland att attackera. Det säger Storbr...

Av Anders Leander - 22 april 2022 16:30


Ryssland hotar att använda kärnvapen mot Sverige och Finland om de går med i NATO.   Ryssland varnar för att Finland och Sverige går med i Nato det skulle innebära nya utplaceringar av kärnvapen till Östersjöområdet.   Varningen kom i ett ...

Presentation


Anders Leander i Mönsterås

INFO OM BLOGGEN

Detta är en Nationalistisk blogg och inget annat, oavsett vad tidningar och media skriver "en blogg som återskapar artiklar som media och tidningar inte vill att du ska läsa"
scriptkoder.com

Translate blogg

Här kan du fråga mig

69 besvarade frågor

Skicka ett email till mig!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Sök på Google

Läsvärda Bloggar

Kommentera eller fråga mig!

Skriv gärna på kommentarsfältet eller ställ en fråga till mig...
scriptkoder.com

Sök i bloggen

Inlägg

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

MediaCreeper

MediaCreeper

Creeper

Creeper

Bidrag till bloggen

Alla bidrag är välkommna, stora som små, så att bloggen kan hållas igång!

Swisha till:  0730708892

SWEXIT

           SVERIGE UT UR EU 

Nej till NATO

    


Ovido - Quiz & Flashcards