Anders Leander i MÖNSTERÅS

Alla inlägg den 19 februari 2016

Av Anders Leander - 19 februari 2016 20:32



Jag har spanat länge på det här med att filtrera vatten men eftersom vattnet i Sverige är så pass bra var inte det så högt prioriterat. Nyligen snackade jag med min kompis om vattenfiltrering och till mitt förvånande sa han att han använder någon slags filtrering av vatten med aktivt-kol. Han använder det mest för kaffebryggning och dylikt.



 



Då blev jag lite nyfiken igen och kom på att jag läst någonstans att Ska Brewing berättade om hur viktigt det är med det rena vattnet de använder för t.ex Modus Hoperandi. Kanske inte helt dumt att försöka filtrera vatten ändå. Gjort som sagt, gav jag mig på att leta upp någon smidig lösning och letandet slutade snabbt på Clas Ohlsons.

 

Där hittade jag deras Aquaclean filter med aktivt-kol som monteras direkt på kranen och har en växlare mellan att bara låta vattnet rinna igenom eller genom filtret. Smidigt. Filtret räcker för 1000 liter enligt specen och är utbytbart. Anordningen kostar 299:- och kommer med ett filter färdigmonterat. Reservfilter kostar 99:-.


Mycket riktigt smakade vattnet lite annorlunda genom filtret, för att vara ärlig smakade det vanliga kranvattnet inget vidare men efter att ha skiftat över så att vattnet renats i filtret, var det riktigt gott. Parallelltest med kran- och filtrerat vatten avslöjade att kranvatten faktiskt har lite sött i smaken vad exakt det beror på vet jag inte, men man skulle kunna beställa vatten-spec och kolla exakta värden av flour, klor som är ett nervgift.

 

Rekomenderar starkt detta filter, använder nu detta filter till all matlagning och kaffe, Te, etc, vem fan vill bli förgiftad eller få en massa onödiga sjukdomar som cancer med mera.

 

 

 

Av Anders Leander - 19 februari 2016 20:00



Enligt ryska tidningen Novaja Gazeta, Mr Dmitry Peskov, presstalesman för den ryske presidenten, varnar den saudiska regimen i sin vecko presskonferens för att stödja terrorism och att de även stödjer al-Qaida inspirerade gerillan i det krisdrabbade Syrien. World War 3 kan starta denna månaden: 350000 soldater i  Saudi Arabien är redo att invadera Syrien.

 

 

 

 

 

"Den saudiska ledarskapet klamrar sig fast vid makten och hoppas att de eventuellt kan hindra den oundvikliga kollapsen av deras primitiva, barbariska och omänskliga politiska systemet genom att rikta stabilitet och välfärd till andra grann nationer" citerade en rysk tjänsteman på måndag.

Tidigare betonade Rysslands president att hans land inte kan förbli i vapenvila gentemot den saudiska inblandning i Syrien och som nu blockerat alla syriskt hopp om fredlig lösning.

"Ryssland kommer att förgöra saudierna i Syrien för deras illvilliga handlingar. Det är absolut nödvändigt för alla syriska partier som tror på en fredlig lösning för landets fem år inbördeskrig att dom sitter ner vid förhandlingsbordet och fördömer Saudi destruktiva roll ", sade president Putin. Han tillade också att Ryssland kommer att bomba Saudiarabien tillbaka till stenålderns tid när nomad araber hade för vana att leva i tält om regimen inte slutar bistå radikala terrorister i Mellanöstern.

Rysslands president tillade att kraftfulla åtgärder mot Saudiarabien (KSA) är motiverade och avgörande på grund av det faktum att Saudi-backed ISIS utgör ett stort internationellt hot mot säkerheten. Samtidigt bör det internationella samfundet vara uppmärksamma om illusioner om skadliga och misstänkta US-Saudi alliansen.

 
 
 
 
Källa:     whatsupic 
 
 

Presentation


Anders Leander i Mönsterås

INFO OM BLOGGEN

Detta är en Nationalistisk blogg och inget annat, oavsett vad tidningar och media skriver "en blogg som återskapar artiklar som media och tidningar inte vill att du ska läsa"
scriptkoder.com

Translate blogg

Här kan du fråga mig

69 besvarade frågor

Skicka ett email till mig!

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Sök på Google

Läsvärda Bloggar

Kommentera eller fråga mig!

Skriv gärna på kommentarsfältet eller ställ en fråga till mig...
scriptkoder.com

Sök i bloggen

Inlägg

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

MediaCreeper

MediaCreeper

Creeper

Creeper

Bidrag till bloggen

Alla bidrag är välkommna, stora som små, så att bloggen kan hållas igång!

Swisha till:  0730708892

SWEXIT

           SVERIGE UT UR EU 

Nej till NATO

    


Ovido - Quiz & Flashcards