Anders Leander i MÖNSTERÅS

Alla inlägg den 11 september 2015

Av Anders Leander - 11 september 2015 15:25



Finns inte så mycket att tillägga till detta, mer än att det han säger är vidrigt. Detta är exakt vad de flesta av dessa Afrikanska och män från Mellanöstern anser om europeiska och svenska kvinnor.

 






African ”migrant” Brags about ”destruction” of European women /Rape

 

 

 

Källa & Länk:   Exponerat 

Av Anders Leander - 11 september 2015 12:15



Förra veckan spreds bilden över världen på lille Alan Kurdi som dog på havet mellan Turkiet och Grekland.

Nu anklagas Alans pappa för att själv ha kört båten som kantrade.

Han själv förnekar de nya påståendena.

 

 

 

 

 

Den irakiska kvinnan Zeinab Abbas berättar för den irakiska tv-kanalen al-Forat att hon och hennes familj också var ombord på båten.


Hon säger att två av hennes barn, Zeinab och Haidar, drunknade när båten kantrade. Enligt tv-kanalen har hennes man Ahmad Hadi anklagats för att ha kört båten. Men kvinnan är säker på att båten kördes av Alan Kurdis far Abdullah Kurdi, som hon kallar Adu Ghaleb:


– Han sa att den som körde var en turk som och att han kastade sig i vattnet. Det stämmer inte. Det var Abu Ghaleb som körde båten, säger hon.


För tv-kanalen om hur det gick till när båten förliste.


Vattnet kom in i båten och föraren började köra snabbare, snabbare. Min man sa, "kör långsamt", "skynda inte", men han lyssnade inte. Det kom en våg och han fortsatte köra in i vågen i hög hastighet. Båten vältes och jag såg alla falla framför mig. Båten hamnade över mig och mina barns huvuden.


Jag tumlade runt i vattnet, så såg jag min dotter. Jag hade hennes hand i min hand. Jag tänkte att hon har flytväst och kommer flyta så hon kommer bli räddad. Min hand nuddade hennes ben men jag tappade henne medan jag tumlade runt, jag fick ingen luft. Jag svalde vatten och försökte spotta ut.


Senare fick hon veta att barnen hade drunknat, säger hon.


De hämtade min dotters lik, hon var blå, och så hämtade de min son.


Tidningen Wall Street journal har nått Abdullah Kurdi i hans hemstad Kobane i Syrien. Han bekräftar per telefon att familjen Hadi fanns ombord på samma båt som han och hans familj, men han förnekar att det var han och inte någon turkisk människosmugglare som körde båten. Han säger till Wall Street journal att den turkiska kaptenen övergav båten och hoppade i vattnet strax efter att de drabbats av motorproblem.


Jag har förlorat min familj, jag förlorade mitt liv, jag förlorade allt, så de får säga vad de vill.

 

 

 

Källa & Länk:   Expressen 




Av Anders Leander - 11 september 2015 09:30



VAR ÄR MEDIAS RAPPORTERING OM DETTA??


 

Den största militärövningen i Mellanösterns historia kommer att äga rum inom kort i Syrien, rapporterar Irans halvofficiella nyhetsbyrå Fars, som citerar anonyma källor. Kina, Ryssland och Iran kommer att sända totalt 90 000 soldater, 400 flygplan och 900 stridsvagnar till landet, enligt nyhetsbyrån.

 

Ryssland förnekar dock att några örlogsskepp från Östersjöflottan skulle vara på väg till landet, vilket tidigare har gjorts gällande i media. En syrisk regeringsrådgivare i Moskva förnekar helt och hållet att militärövningen ska äga rum.

 

Arkivbild: Wikipedia Commons 

 

 

Siffrorna kommer från den israeliska säkerhetspolitiska nyhetssajten DEBKAfile, som är känd för sina goda kontakter inom israelisk underrättelsetjänst. Enligt sajten ska Kina, som en förberedelse inför övningen, redan ha begärt tillstånd från egyptiska myndigheer för att få passera genom Suezkanalen. Enligt planerna ska tolv kinesiska örlogsfartyg passera kanalen sent i juni med den syriska hamnstaden Tartus som destination. I Tartus har Ryssland sedan 1971 en stor marin- och flottbas. I juli 2009 rapporterade RIA Novosti att den ryska flottan planerade att expandera och modernisera sin Tartusbasen, som är Rysslands enda militära fäste i Medelhavsregionen.


DEBKAfile rapporterade i förra veckan att ryska örlogsfartyg med marinsoldater ombord var på väg mot Tartus. Den iranska nyhetsbyrån angav inga närmare detaljer om Irans bidrag till den gemensamma militärövningen.


Enligt DEBKAfile är det första gången som Kina och Ryssland samlar någon av sina större militära styrkor för en gemensam övning i Mellanöstern. Sajten slår också fast att en storskalig rysk och kinesisk militär närvaro i landet helt kommer att avskräcka USA från att inleda en militär insats mot Bashar Assad och hans regim. Om uppgifterna är korrekta så ser det ut som att över ett års intensivt krigsfrämjande arbete från svenska och andra västerländska medier nu har varit förgäves.


Det ryska försvarsdepartementet har meddelat att några örlogsfartyg från Östersjöflottan inte är på väg till Syrien, vilket CNN uppgav under gårdagen. Dementin, som alltså inte hade något med den påstådda militärövningen att göra, citeras av ryska RT. Enligt försvarsdepartementet var den enda sanningen i medierapporterna att det fartyg som omnämndes, Caesar Kunikov (BDK 64), faktiskt hörde till Östersjöflottan.


Enligt brittiska The Telegraph stoppade brittiska myndigheter på lördagen ett ryskt transportfartyg, MV Alaed, som fraktade MI25 attackhelikoptrar till Syrien från den ryska Östersjöenklaven Kaliningrad. Enligt uppgifter till The Telegraph ska USA ha bett den brittiska regeringen om hjälp att stoppa fartyget, genom att dra in den skeppsförsäkring som är obligatorisk för att färdas i brittiska territorialvatten.


Från halvofficiellt syriskt håll dementerades dock uppgifterna om en militärövning med Ryssland, Kina och Iran i dess helhet.


- Något sådant planeras inte, säger Bouthaina Shaaban, en politisk och medial rådgivare till Syriens president Bashar al-Assad stationerad i Moskva, till nyhetsbyrån Interfax.


- Detta är ännu en falsk rapport som sprids om oss, uppger han.


Statliga SVT valde liksom andra svenska medier att helt förtiga nyheten om militärövningen i sin rapportering på tisdagen. Trots att uppgifterna om den gemensamma övningen offentliggjordes av Fars kort tid innan Rysslands president Vladimir Putin träffade USA:s president Barack Obama under G20-mötet i Mexico, så valde även SVT:s utrikesexpert Bo Inge Andersson att utelämna militärövningen i sin analys av Syrien och G20-mötet på tisdagsmorgonen. Även utländska medier har behandlat uppgifterna med försiktighet, men på eftermiddagen släppte Fars en engelsk version av nyheten som i princip innehöll samma uppgifter som tidigare.


Enligt Jerusalem Post ska uppgifterna först ha publicerats på den arabisk-iranska nyhetssidan ShamLife, och varken Fars eller någon annan av de iranska nyhetskällor som spridit uppgifterna om övningen har enligt Jerusalem Post lyckats få en kommentar från en officiell källa i Iran. Men samtidigt har nyheten om militärövningen inte heller dementerats av vare sig Ryssland, Kina eller Iran.



Källa & Länk:   FriaTider

Presentation


Anders Leander i Mönsterås

INFO OM BLOGGEN

Detta är en Nationalistisk blogg och inget annat, oavsett vad tidningar och media skriver "en blogg som återskapar artiklar som media och tidningar inte vill att du ska läsa"
scriptkoder.com

Translate blogg

Här kan du fråga mig

69 besvarade frågor

Skicka ett email till mig!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28 29
30
<<< September 2015 >>>

Sök på Google

Läsvärda Bloggar

Kommentera eller fråga mig!

Skriv gärna på kommentarsfältet eller ställ en fråga till mig...
scriptkoder.com

Sök i bloggen

Inlägg

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

MediaCreeper

MediaCreeper

Creeper

Creeper

Bidrag till bloggen

Alla bidrag är välkommna, stora som små, så att bloggen kan hållas igång!

Swisha till:  0730708892

SWEXIT

           SVERIGE UT UR EU 

Nej till NATO

    


Ovido - Quiz & Flashcards