Anders Leander i MÖNSTERÅS

Direktlänk till inlägg 7 maj 2015

20-årig sverigedemokrat lajvade journalist på Moderaternas pressträff

Av Anders Leander - 7 maj 2015 06:45


STOCKHOLM Mitt under Moderaternas pressträff om budgeten ställde den 20-åriga sverigedemokraten Alex Singer ett par frågor till Anna-Kinberg Batra – i egenskap av “reporter”. Det är högst relevant att ställa frågorna som inga andra journalister vågar ställa, säger han till Nyheter Idag.



Nedan kan du se videon där Alex Singer ställer frågor till Anna Kinberg Batra






Sverigedemokraten Alex Singer är 20 år gammal och jobbar med SDTV på Sverigedemokraternas kansli. Det är ett arbete som sker inom ramen för kommunikationsavdelningen.


Idag under Moderaternas pressträff valde Singer att göra ett litet ovanligt tilltag – han satte sig som reporter och ställde frågor till Anna Kinberg Batra. Nyheter Idag har talat med Sverigedemokraternas förtäckta skjutjärnsjournalist.


Varför dök du upp på Moderaternas pressträff?


– Jag är ju reporter för SDTV numera så jag ser det som min skyldighet att rapportera om aktuella politiska händelser och ställa relevanta frågor.


Så ni var där med egna videokameror?


– Ja, men jag vet inte om ljudkvalitén på min egen film blev så bra. Men SVT fick med det, det var ju kul.


Var det nervöst att sitta där?


– Nej då, jag är ju rätt säker på min sak. Jag visste att Moderaterna skulle stå där och klaga på hur hemsk regeringens politik är och hur negativa skattehöjningarna kommer vara. Då tycker jag det är relevant att ställa dem mot väggen och fråga varför de inte gör något åt det och lämnar Decemberöverenskommelsen.


Men är det inte ett ovanligt grepp att du jobbar för ett parti och ställer frågor till konkurrerande parti som journalist?


– Ja, alltså jag jobbar ju åt partiets tevekanal och det är högst relevant att ställa frågorna som inga andra journalister vågar ställa, säger Singer kaxigt i telefonen.


Du menar att andra journalister inte gör sitt jobb?


– Ja, jag tycker att de skulle kunna ställa mer frågor om varför Alliansen inte tar sitt ansvar och står upp för sin egen politik.


Vad har du fått för reaktioner från dagens insats?


– De har varit överväldigande positiva, avslutar den unge skjutjärnsjournalisten i telefonen.




  




Källa:  Nyheter Idag





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders Leander - 2 oktober 2022 20:24


Är Europas folk på väg att revoltera mot EU-kolossen?   EU-kommissionens ordförande Ursula von der Leyen hotade med hårda åtgärder mot Italien långt innan valdagen, baserat på opinionsundersökningar vars prognoser inte föll henne i smaken. Bry...

Av Anders Leander - 2 oktober 2022 19:30

Majoriteten av britterna vill att Liz Truss avgår – omröstning Över en tredjedel av de tillfrågade moderaterna vill också att statsministern slutar.         Mer än hälften av britterna vill att premiärminister Liz Truss avgår, visa...

Av Anders Leander - 1 oktober 2022 18:00

  Attacken riktade sig mot bilar som försökte ta sig in i en ryskkontrollerad del av Zaporozhyeregionen, enligt den lokala administrationen.   Minst 24 människor dödades och 36 skadades när ukrainska styrkor slog till mot en flyktingkonvoj på f...

Av Anders Leander - 28 april 2022 19:30


Konflikten eskalerar nu på bägge sidor. Rysslands utrikesminister Sergej Lavrov varnar för ett tredje världskrig.           Det är ”helt legitimt” för Ukraina att identifiera mål i Ryssland att attackera. Det säger Storbr...

Av Anders Leander - 22 april 2022 16:30


Ryssland hotar att använda kärnvapen mot Sverige och Finland om de går med i NATO.   Ryssland varnar för att Finland och Sverige går med i Nato det skulle innebära nya utplaceringar av kärnvapen till Östersjöområdet.   Varningen kom i ett ...

Presentation


Anders Leander i Mönsterås

INFO OM BLOGGEN

Detta är en Nationalistisk blogg och inget annat, oavsett vad tidningar och media skriver "en blogg som återskapar artiklar som media och tidningar inte vill att du ska läsa"
scriptkoder.com

Translate blogg

Här kan du fråga mig

69 besvarade frågor

Skicka ett email till mig!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Sök på Google

Läsvärda Bloggar

Kommentera eller fråga mig!

Skriv gärna på kommentarsfältet eller ställ en fråga till mig...
scriptkoder.com

Sök i bloggen

Inlägg

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

MediaCreeper

MediaCreeper

Creeper

Creeper

Bidrag till bloggen

Alla bidrag är välkommna, stora som små, så att bloggen kan hållas igång!

Swisha till:  0730708892

SWEXIT

           SVERIGE UT UR EU 

Nej till NATO

    


Ovido - Quiz & Flashcards