Anders Leander i MÖNSTERÅS

Direktlänk till inlägg 2 maj 2015

Sahlin "Pudlar" hon tycker det har gått för långt när barn leker terrorister

Av Anders Leander - 2 maj 2015 12:00



S-profilen Mona Sahlin är självkritisk i en intervju som publiceras idag av vänsterliberala Expressen.
– Det har gått mycket längre än vad jag trodde, säger hon när hon får höra om dagisbarn som leker terrorister.



  



I december 2009 fick den öppet invandringsförespråkande S-profilen Mona Sahlin skarp kritik till och med från vänsterprofilerade Sveriges television som i ett inslag i "Dokument inifrån" anklagade henne för att ge islamister i Sverige rätt "att slippa bli ifrågasatta".


I programmet visades bilder och videoinslag på Sahlin och dåvarande statminister Fredrik Reinfeldt (M) där de frotterade sig med framträdande islamister som Abdirizak Waberi (M) och Mahmoud Aldebe – muslimska företrädare i Sverige som bland annat försvarat muslimska mäns rätt att slå sina fruar och krävt att sharialagar införs i Sverige.


Bilderna spreds snabbt i sociala medier och Mona Sahlin fick öknamnet "Mona Muslim" eftersom hon hade slöja på sig under sina träffar med den radikale islamisten Aldebe.


Men nu tycks den vänsterradikala S-profilen ha fått ett infall av shakespeariansk "eftertankens kranka blekhet".


– När jag pratar med en förskollärare som säger att barnen på hennes förskola leker IS på gården, eller när jag hör om unga som frågar: "är du sunni eller shia?", då har det gått mycket längre än vad jag trodde, säger hon till Expressen.


Mona Sahlin är dessutom kritisk till hur hon och Socialdemokraterna försökt lägga locket på debatten om islam, och inte minst den kring den muslimska hederskulturen, i syfte att bekämpa "rasismen".


– När det gäller hederskulturen förbannar jag mig själv, den socialdemokratiska rörelsen och samhället i stort. Den var ett exempel på att man medvetet fegade ur en diskussion för att man var rädd för att sammankopplas med fel debattörer. Och därför svek man de utsatta tjejerna, konstaterar hon.


Sahlin säger också att hon inte längre är övertygad om att man kommer att lyckas få det mångkulturella samhället på rätt köl och lyckas stävja islamismens framväxt i Sverige.


– Jag vet inte. Jag är mer orolig i dag än vad jag var för ett år sedan. Å andra sidan ser jag fler som gör fantastiska insatser. Om jag ska vara ärlig är jag väldigt kluven, säger hon.



Källa:    FriaTider




 
Den ena efter den andra politikern börjar nu "Pudla" (oj jag visste inte att det var så illa) är många av politikernas kommentarer. Dom är bara för bedrövliga dessa IQ befriade varelser!
 
 
 
 
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders Leander - 2 oktober 2022 20:24


Är Europas folk på väg att revoltera mot EU-kolossen?   EU-kommissionens ordförande Ursula von der Leyen hotade med hårda åtgärder mot Italien långt innan valdagen, baserat på opinionsundersökningar vars prognoser inte föll henne i smaken. Bry...

Av Anders Leander - 2 oktober 2022 19:30

Majoriteten av britterna vill att Liz Truss avgår – omröstning Över en tredjedel av de tillfrågade moderaterna vill också att statsministern slutar.         Mer än hälften av britterna vill att premiärminister Liz Truss avgår, visa...

Av Anders Leander - 1 oktober 2022 18:00

  Attacken riktade sig mot bilar som försökte ta sig in i en ryskkontrollerad del av Zaporozhyeregionen, enligt den lokala administrationen.   Minst 24 människor dödades och 36 skadades när ukrainska styrkor slog till mot en flyktingkonvoj på f...

Av Anders Leander - 28 april 2022 19:30


Konflikten eskalerar nu på bägge sidor. Rysslands utrikesminister Sergej Lavrov varnar för ett tredje världskrig.           Det är ”helt legitimt” för Ukraina att identifiera mål i Ryssland att attackera. Det säger Storbr...

Av Anders Leander - 22 april 2022 16:30


Ryssland hotar att använda kärnvapen mot Sverige och Finland om de går med i NATO.   Ryssland varnar för att Finland och Sverige går med i Nato det skulle innebära nya utplaceringar av kärnvapen till Östersjöområdet.   Varningen kom i ett ...

Presentation


Anders Leander i Mönsterås

INFO OM BLOGGEN

Detta är en Nationalistisk blogg och inget annat, oavsett vad tidningar och media skriver "en blogg som återskapar artiklar som media och tidningar inte vill att du ska läsa"
scriptkoder.com

Translate blogg

Här kan du fråga mig

69 besvarade frågor

Skicka ett email till mig!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Sök på Google

Läsvärda Bloggar

Kommentera eller fråga mig!

Skriv gärna på kommentarsfältet eller ställ en fråga till mig...
scriptkoder.com

Sök i bloggen

Inlägg

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

MediaCreeper

MediaCreeper

Creeper

Creeper

Bidrag till bloggen

Alla bidrag är välkommna, stora som små, så att bloggen kan hållas igång!

Swisha till:  0730708892

SWEXIT

           SVERIGE UT UR EU 

Nej till NATO

    


Ovido - Quiz & Flashcards